Hallon macarons

Igår kväll så ställde jag mig och gjorde macarons. Har testat det en gång förut med det var inge bra recept så nu följde jag lejlas recept. Detta vart recultatet.







4 äggvitor
½ dl socker
150g skållad och malen mandel
4 dl florsocker
röd karamellfärg

Smörkräm

100 g mjukt smör
1,5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 ägggula
2 msk hallonsylt
röd karamellfärg

Gör så här

Sätt ugnen på 150 grader.
Vispa äggvitorna på låg hastighet och öka efter hand.
Tillsätt stösocker, lite i taget och vispa till en toppig maräng.
Blanda försiktigt mer mandeln och florsocker.
Klicka ut smeten till runda klickar på bakplåtspapper.
Låt dem vila på bakplåtspapper i 15 min.
Grädda i nedre delen av ugnen i ca 12 min.
Låt dem svalna.

Smörkräm :

Vispa smör florsocker och vaniljsocker vitt och pösigt.
Vispa ner ägggulan.
Färga med karamellfärg och smaksätt med hallonsylten.
Spritsa ut på undersifan av hälften av kakorna och lägg ihop dem som hamburgare.


Kommentarer
Postat av: Sita

Dom ser ju jättegoda o smarriga ut. Kram

2011-05-02 @ 17:47:26
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Postat av: Ing-Britt

Testade en idag på fm, jag tyckte dom var supergoda.

Tack gumman för att du fyller min frys med gotter :).

Kram mamma

2011-05-02 @ 19:22:32
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Postat av: M A L I N

Jag måste testa att göra sådana någon dag. Vill så gärna provsmaka!

2011-05-08 @ 12:24:25
URL: http://santhic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0