Kärleksmumms

Igår gjorde jag dessa vad ni nu kallar det , Mockarutor chokladrutor, snoddas ja kärt barn har många namn.
Dessa har jag iallafall blivit lejd att göra ska baka till Cissis födelsdag.



Tog en bit och satte mig på gräsmattan med ett glas saft i det soliga vädret.



Ingredienser

2 ägg
3 dl strösocker
1 ½ dl mjölk
4 ½ dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
150 g smör eller margarin

Glasyr

4 msk smör elller margarin
250 g florsocker
1-2 msk kakao
3 msk kallt starkt kaffe
2 tsk vaniljsocker

Garnering

½-1 dl riven kokos

Gör så Här

Sätt ugnen på 225 grader. Vispa ägg och socker pösigt.
Häll i mjölken.
Blanda vetemjöl, bakpulver, vaniljsocker och kakao.
Rör ner i äggvispet. Smält smöret och rör ner det i smeten.
Häll smeten i en långpanna som klätts med bakplåtspapper.
Gräddda mitt i ugnen ca 10 min.

Gör glasyren: Smält smöret, rör ner florsockret,kaffet och vaniljsockret.
Bred glasyren över kakan när det ännu är varm.
Strö över den rivna kokosen över glasyren innan den stelnat så att det fastnar.
Skär kakan i rutor när glasyren stelnat.

Lycka till Kram Evelin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0